Bavel
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Cyclic Law Festival, ccLuchtbal, zat. 6 september 2008

+4
silken tofu
Killerrabbit
T-CM11
Moonchild
8 plaatsers

Bavel :: Muziek :: Wave

Ga naar beneden

Cyclic Law Festival, ccLuchtbal, zat. 6 september 2008 Empty Cyclic Law Festival, ccLuchtbal, zat. 6 september 2008

Bericht van Moonchild do sep 04 2008, 09:07

'Cyclic Law Festival'

Karjalan Sissit
Visions
Northaunt
Svartsinn

Schouwburg Cultuurcentrum Luchtbal
Columbiastraat 8 - 2030 Antwerpen

Zaterdag 6 september 2008 om 18.30 uur (deuren: 18 uur)
VVK: 12 EUR | Kassa: 15 EUR

Info: Cultuurcentrum Luchtbal - 03 543 90 30
Tickets:
Online ticketverkoop
Info Cultuur (Grote Markt 13, 2000 Antwerpen - 03 203 95 85)
(OPGELET! Online aangekochte tickets liggen steeds de avond van de voorstelling klaar aan de kassa en worden dus NOOIT opgestuurd!)

Met wat goede wil kan het Canadese Cyclic Law (‘Label and online mailorder for obscure ambient/industrial soundscapes’) tot dezelfde lichtschuwe gemeenschap worden gerekend als Cold Meat Industry (Zweden), Cold Spring (Engeland), Spectre (België) of Old Europe Cafe (Italië). En die labelreferenties vormen samen met het mission statement meteen een uitstekend hulpmiddel om Cyclic Law een plaats toe te kennen binnen een internationale context. Op het palmares staan ondertussen (dark ambient) releases van onder andere Karjalan Sissit, Svartsinn, Kammarheit, Northaunt, Nordvargr/Drakh, Visions, Sophia en Arcana, artiesten die vaak ook terug te vinden zijn bij de eerder geciteerde platenhuizen.

Het Finse Karjalan Sissit is het (zieke) geesteskind van enfant terrible Markus Pesonen. Die paart misantropische, gitzwarte, claustrofobische ambient aan bombastische martial industrial en weet zich hierdoor een plaats af te dwingen tussen Der Blutharsch, Coph Nia en In Slaughter Natives.

Northaunt (Noorwegen) staat voor desolate atmosferische ambient die in grote mate stoelt op field recordings, drones en samples. Northaunt is bijgevolg een archetypische exponent van het donkerste dat Noorwegen op muzikaal vlak te bieden heeft en vertoont daardoor grote affiniteiten met atmosferische black metal.

Jan Roger Petterson (Svartsinn) heeft eveneens zijn roots in Noorwegen en dat verklaart ten dele het typische gitzwarte, kille, onheilspellende, sombere, haast bovennatuurlijke karakter van zijn soundscapes. Svartsinn is namelijk de soundtrack van de schaduw. Ruwweg vertaald betekent Svartsinn overigens zoiets als een ‘zwarte ziel’. Melancholische en (subtiele) melodische toetsen maken zijn sound niettemin verteerbaar waardoor het tegelijkertijd aangenaam wegdromen is.

Visions, ten slotte, is het alter ego van labelbaas Frédéric Arbour

Cyclic Law Festival, ccLuchtbal, zat. 6 september 2008 CyclicLaw_flyer
Moonchild
Moonchild

Aantal berichten : 927
Registration date : 07-07-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Cyclic Law Festival, ccLuchtbal, zat. 6 september 2008 Empty Re: Cyclic Law Festival, ccLuchtbal, zat. 6 september 2008

Bericht van Moonchild do sep 04 2008, 09:09

Dringend gezocht: hulp voor de bar!

Ik kreeg dit mailtje van Laurent:

Leslie Philippot can't help me at the bar finally (he is moving from house & renovating it). :/
i urgently need another help (2 people) , don't u know someone??
greetings, Laurent

Vrijwilligers: pm of mail me. Alvast bedankt!
Moonchild
Moonchild

Cyclic Law Festival, ccLuchtbal, zat. 6 september 2008 Empty Re: Cyclic Law Festival, ccLuchtbal, zat. 6 september 2008

Bericht van T-CM11 do sep 04 2008, 09:18

Afwezig No Cyclic Law Festival, ccLuchtbal, zat. 6 september 2008 598913
T-CM11
T-CM11

Man Aantal berichten : 2746
Leeftijd : 47
Registration date : 18-06-08

Bericht van Killerrabbit do sep 04 2008, 11:47

Allé bij deze weet ik dus dat Leslie verhuisd is Very Happy
(heb hem al effe niet meer gezien)
Killerrabbit
Killerrabbit

Vrouw Aantal berichten : 4199
Leeftijd : 39
Registration date : 12-06-08

Bericht van Moonchild vr sep 05 2008, 04:49

Moonchild schreef:Dringend gezocht: hulp voor de bar!

Leslie Philippot can't help me at the bar finally (he is moving from house & renovating it). :/
greetings, Laurent

Niemand? Gratis inkom, gratis drank, gratis eten en de eeuwige dankbaarheid van de organisatie zal jullie deel zijn. Very Happy

Laatst aangepast door Moonchild op vr sep 05 2008, 05:07; in totaal 1 keer bewerkt
Moonchild
Moonchild

Bericht van silken tofu vr sep 05 2008, 05:03

ik kan niet tappen
ik wil 't de cateraar niet aandoen om voor mij te koken
ik ga er naartoe om te socializen en wat te netwerken
én (tijd voor een kritische noot) ik ben van het principe dat je als organisator over volk genoeg zou moeten beschikken om een concert goed te laten aflopen, zelfs wanneer er 1 iemand wegvalt...

niks voor mij dus, sorry...
silken tofu
silken tofu

Aantal berichten : 2666

Bericht van Moonchild vr sep 05 2008, 05:13

Ja ok, maar 't is nu zo hé en dan proberen we daar een mouw aan te passen.

Eerder dan gezeik verdient Laurent respect omdat hij zijn nek uitsteekt om dergelijke groepjes te organiseren, vind ik...
Moonchild
Moonchild

Bericht van amezyarak vr sep 05 2008, 09:52

ik wil 't wel doen
die gratis inkom is meer dan welkom Cyclic Law Festival, ccLuchtbal, zat. 6 september 2008 760253

amezyarak

Aantal berichten : 109

Bericht van The Blue One vr sep 05 2008, 09:54

Moonchild schreef:Ja ok, maar 't is nu zo hé en dan proberen we daar een mouw aan te passen.

Eerder dan gezeik verdient Laurent respect omdat hij zijn nek uitsteekt om dergelijke groepjes te organiseren, vind ik...

't Is wel niet den eerste keer hé Wink

Eerst eens leren organiseren en dan pas een groep boeken of een festival plaatsen Very Happy

The Blue One

Man Aantal berichten : 1690
Leeftijd : 53
Registration date : 11-06-08

http://www.wool-e-shop.be/

Bericht van Moonchild vr sep 05 2008, 11:05

amezyarak schreef:ik wil 't wel doen
die gratis inkom is meer dan welkom Cyclic Law Festival, ccLuchtbal, zat. 6 september 2008 760253

Cyclic Law Festival, ccLuchtbal, zat. 6 september 2008 526515
Moonchild
Moonchild

Bericht van silken tofu vr sep 05 2008, 16:27

Moonchild schreef:Eerder dan gezeik verdient Laurent respect omdat hij zijn nek uitsteekt om dergelijke groepjes te organiseren, vind ik...

ik zeik niet, ik geef gewoon wat (m.i. terechte) kritiek... het is niet zo heel erg moeilijk om een concert vlot te laten lopen in de luchtbal, écht veel volk heb je daar niet voor nodig en als je zelfs dat al niet bij mekaar krijgt, dan vraag ik mij af waar je eigenlijk mee bezig bent... en het is idd niet de eerste keer. voor iemand als laurent, die toch ervaring zou moeten hebben met zo'n dingen, verwacht ik toch beter.

wel jammer dat het geven van een eerlijke mening meteen wordt aanzien als gezeik... ik denk trouwens dat ik een van de laatsten zal zijn om iemand niet te respecteren omdat hij z'n nek uitsteekt en dergelijke groepjes boekt... Cyclic Law Festival, ccLuchtbal, zat. 6 september 2008 36731

ben wel 'ns benieuwd hoeveel volk daar zal zijn morgen... Cyclic Law Festival, ccLuchtbal, zat. 6 september 2008 71510
silken tofu
silken tofu

Bericht van nikolai vr sep 05 2008, 16:53

Moonchild schreef:
Moonchild schreef:Dringend gezocht: hulp voor de bar!

greetings, Laurent

Niemand? Gratis inkom, gratis drank, gratis eten en de eeuwige dankbaarheid van de organisatie zal jullie deel zijn. Very Happy

Ik krijg die mails ook altijd van Laurent, maar hij zou echt eens moeten leren om dat wat langer op voorhand te sturen, want het is al meermaals geweest dat ik wel wou, maar niet kon, net zoals deze keer.

nikolai

Aantal berichten : 1406
Leeftijd : 41

Bericht van Moonchild za sep 06 2008, 14:38

LOL Silken, ik ga hier heus geen discussie beginnen over het organisatietalent van Laurent hoor... En ik heb trouwens niet gezegd dat er geen kritiek mag zijn of zo...
Moonchild
Moonchild

Bericht van Nespa za sep 06 2008, 16:09

Misschien is is dit soort dingen wel een uiting van de grootse cultuurverschillen tussen onze 2 volkeren waar de media ons nu al jaren mee dood kloppen?
Nespa
Nespa

Man Aantal berichten : 3848
Leeftijd : 56

http://www.last.fm/user/NespaLa

Bericht van silken tofu zo sep 07 2008, 00:23

Moonchild schreef:LOL Silken, ik ga hier heus geen discussie beginnen over het organisatietalent van Laurent hoor...
was ook niet mijn bedoeling, 't was eerder een opmerking... een soort verwondering eigenlijk eerder...
wel fijn om te zien dat er toch nog 60-tal man (of zoiets?) voor is opgedoken!
silken tofu
silken tofu

Bericht van Moonchild zo sep 07 2008, 03:05

27 in voorverkoop plus een 40-tal aan de kassa.
Moonchild
Moonchild

Bericht van Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Bavel :: Muziek :: Wave

Permissies van dit forum: